Wpisany przez Administrator środa, 23 listopada 2016 11:19
24 uczniów z klas IV-VI i 10 uczniów z klas I-III przystąpiło w tym roku w naszej szkole do konkursów „Benjamin” i „Skrzat", będących elementami Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr”.
Zasady konkursu są podobne do zasad bardzo popularnego w szkołach konkursu matematycznego Kangur.
Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
W szczególności konkurs ma na celu:
· zwiększenie zaangażowania uczniów w stosowaniu komputerów i technologii informacyjnej podczas poznawania różnych dziedzin od samego początku pobytu w szkole, przyczynianie się do rozwoju i kształtowania twórczego podejścia przy zdobywania wiedzy i umiejętności,
· stwarzanie okazji do wymiany doświadczeń między uczniami i nauczycielami z różnych szkół w różnych krajach,
· sprzyjanie wyrównywaniu szans stosowania tej technologii w grupach dziewcząt i chłopców posiadających dostęp do komputerów, jak i nie mających takiego dostępu,
· zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej.
Charakter zadań konkursowych ma duży wpływ na zainteresowanie konkursem. Pytania testowe w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i oczywiście matematyka.
Każdy Konkurs Bóbr składa się z 24 pytań podzielonych na trzy grupy ze względu na stopień trudności, po 8 pytań w każdej grupie. Wynik obliczany jest w następujący sposób:
· na starcie uczeń otrzymuje 24 punkty,
· za poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje 3, 4 lub 5 pkt, w zależności od stopnia trudności pytania,
· za brak odpowiedzi uczeń otrzymuje 0 pkt,
· za błędną odpowiedź uczeń otrzymuje –0,75, –1 lub –1,25 pkt, w zależności od stopnia trudności pytania,
· maksymalna liczba punktów to 120.
« poprzednia | następna » |
---|